Nyss ringde jag och spärrade en cash-kort jag tappat bort.
Det va ett intressant samtal.
Kundtjänst-snubben-"Välkommen till XX, vad kan jag hjälpa dig med?"
Jag-"Jag vill spärra mitt kort jag har tappat bort"
K-S"Okej, och du är säkert på att du är kund här...?"
Jag-"Öööh, jaa, det står det iallafall. På er hemsidan, som jag är inloggad på!"
K-S-"Okej, ja för jag får inte upp några uppgifter här... eller jaha vänta, dom fanns visst där i en annan meny...(mumlar nåt jag inte hör)"
Jag-"Ja, jag vill spärra ett kort"
K-S-"Ja, alltså det kan jag ju inte göra här egentligen. Men det går bra.
Jag-"Öööh... alltså det står att man ska ringa detta nummer om man ska spärra..."
K-S-"Ja, jo det stämmer men det är lite svårare här. Men det löser sig.. vad har du för kortnummer?"
Jag-"Ja, alltså jag har TAPPAT bort mitt kort, det är därför jag vill spärra det"
K-S-"Haha.. ja just det... men du har två kort. Vilket är det du vill spärra?"
Jag-"Ja, alltså det jag TAPPAT bort! Kontonummer xxxxx"
K-S-"öhh, vad är det du säger nu för nummer? Kortnummret?
Jag-"Nej, KONTOnummret..."
K-S-"Jaha, men vad har du för kortnummer?"
Jag-"JAG HAR JU TAPPAT BORT KORTET!!!!JAG KAN INTE KORTNUMMRET!"
K-S-"Haha, just det... men vad har du för kortnummer på det andra kortet? Så kör jag med uteslutningsmetoden."
Jag-"(rabblar nummret på det andra kortet"
K-S-"Så det är detta kort du vill spärra"
Jag-"NEEEEEJ, det andra, det jag T A P P A T bort!"
K-S-"Just det!(knapprar lite på tangentbordet) Sådär, då va det andra kortet spärrat...!"
Jag-"Tack så mycket!"
K-S -"Tack tack,ha en fortsatt trevlig kväll"
Jag- "Mmm, hejdå."
Alltså seriöst, hur virrig får man va? Har man dygnet runt support, hitta då folk som klarar av att jobba klockan 23.3o!
Men det va ganska kul ändå ;)
& btw så är jag ganska så lycklig idag :)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar